Thailand

tirsdag 26. oktober 2010

Utfordingen!

Fant ut at jeg skal prøve meg på en av alle ufordringene man stadig møte her i Bloggeland. Denne utfordringen kommer fra Nib, der de utfordrer medlemmene til å presentere seg selv. Så; Hversågod, dette er litt om meg:

Hei! Jeg heter Malena. Jeg har vokst opp i vakre Rosendal i Hardanger. De 13 siste årene har jeg bodd i Oslo, men drømmer nå om å flytte tilbake til Hardanger og Rosendal. Jeg har to barn. Jenny på 10 og Julian på 6. Etter min mening skulle jeg gjerne sett at de ikke hadde så mange egne meninger om ting, men innser at de kommer nok langt her i verden. Sterkere vilje til å vite best selv og få det gjennom har jeg sjelden opplevd...!

For to år siden ble jeg ferdig med Master i spesialpedagogikk med fordypning i Logopedi. Nå jobber jeg på 3. året som logoped i Oslo PP-tjeneste. Jeg har en sterk interesse for språkvansker og arbeid med minoritetsspråklige.

Jeg startet å blogge fordi jeg savner farger i Bloggeland. Det var en veldig lur avgjørelse! Nå har jeg nemlig blitt kjent med mange fagerike bloggere der ute!

INSPIRASJON: Panda, en butikk på Grunerløkka som desverre er nedlagt nå, men jeg jobbet der som student. Tina, som var sjef der, reiste 4 ganger i året til Bejing og handlet møbler (både antikk og kopier) og masse andre vakre gjenstander fra Kina. (F.eks. som Foo hundene i dette innlegget: Søndag i Birkelunden) Bordet/kistene i stuen min er fra Panda. Blogger, interiørblader og loppemarked er også store inspirasjonskilder.

DRØMMEHJEM: Jeg har pendlet frem og tilbake mellom glass,betong og funksjonalitet, til norske stordgårds hovedbygninger. I helgen var jeg i Østfold og der så jeg flere flotte hus jeg kunne tenkt meg! Tror nok jeg lander på Landlig gårdshus som drømmebolig.

UØNSKET: Furupanel

FAVORITT:Kjøkkenet kommer til å være styrende for stilen i mitt drømmehus. Og på kjøkkenet kommer gulvflisene til å være styrende. Jeg drømmer om betongfliser fra Gamletrehus. Men alt dette skal jo da også passe sammen med farger og inspirasjon fra Asia og etninskstil! Det blir litt av et eklektisk hjem jeg kommer til å få!

GODFØLELSEN: Den aller beste følelsen får jeg når familien er samlet og alle tre brødrene mine får anledning til å være samlet. Når det klaffer, da er godfølelsen fullkommen.

Takk for meg! ♥

5 kommentarer:

  1. Så hyggelig å bli litt bedre kjent med deg, Malena :) Synd at sånne litt annerledes butikker som ikke bare er del av nok en stor kjede, blir lagt ned for det er så gøy å fine litt spesielle ting som ikke alle andre har!
    Ha en fin onsdag :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  2. Så koselig gå bli bedre kjent med deg :)
    Skjønne bilder:)

    ..sv: Jada,telefonen virker ;)
    Sparer på disse skjønne design telefonene,synes de er sååå kule :)

    SvarSlett
  3. Hei snuppelure:)
    hvor ble du av på søndag??jeg hadde med flere fine lysbrett:)skal på en bruktbutikk ved Lillestrøm et sted...gleeder meg:)har besøk av min beste venninne fra vega..så koooselig:)
    ha en luuuun dag
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  4. Heisann! Da tror jeg vi har møttes før:) Jeg jobba ett år på Panda nemlig! Tror du overtok etter meg der nemlig:)Jeg jobba der nok bare litt i samme periode som deg. Jeg savner Panda-butikken veldig!

    SvarSlett
  5. Hei

    og takk for hyggelige ord på bloggen min:)
    Synes du har en kjempe koselig blogg og ønsker deg masse lykke til med flyttingen!!
    (Ser forøvrig ut som om du har en skjønn familie;)

    Klem Stine

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...