Thailand

lørdag 16. oktober 2010

Bildet på veggen.

Da jeg begynte å studere for 9 år siden, kom jeg over nettstedet FineArt.no. Det var veldig artig for meg, men ikke fullt så heldig for studielånet mitt. Men alt i alt, selv om det var en dyr affære den tiden det varte, er jeg veldig fornøyd med kjøpene mine nå, ni år senere. Noen av auksjonsrundene mine var jeg nemlig veldig heldig med!

Slik som dette. "Nattsvev" av Jøran Flo.
(Siden jeg er amatørfotograf, ser det ut som om jeg har valg en halveis oval ramme til bildet mitt... men det er helt firkantet. 4 real asså...)

På andre budrunder var det kansje ikke like heldig at det var meg som gikk av med seieren.....
Sånn som dette naivistiske bildet (jeg lærte det akkurat av brodern, Naiv-vistisk, som i barnslig-kunst) "Relationships" av Jeanette Karlsen.
Ingen av oss tre liker det i noen særlig grad, men det henger nå over kjøkkenbordet. Mangen ganger har vi sittet å undret oss over hva som menes med dette rare bildet. Hvorfor ligger damen, når hun har en gitar?... og hva er meningen med en fugl som balanserer på et egg, oppå en snor??! Til tross for at dette er det bildet vi liker minst, er det dette bildet vi diskuterer mest.
Og da er det vel kansje dette bildet som er det mest kunstneriske av alle bildene jeg har?

...og jeg må jo gi kred til brodern, som kjøpte de nydelige rosene til meg som vertinnegave da han var på besøk (etter subtil oppfordring fra vertinnen..).

I en trang leilighet er det ikke så mange plasser å henge opp bilder. Derfor har to fått plass over sengen min. "Drageblodtre" av Myre. Det andre bildet aner jeg verken tittel eller navn på kunstner siden det er umulig å tyde kråketærene nederst. Kansje det er en lege som har laget det?

Jeg har mangen flere heldige og uheldige kjøp fra FineArt, ikke alle har fått ramme enda. (Innramming er svin-dyrt!) Men planen er å ramme inn alt og få det på veggen når jeg får større plass.

Ha en strålende lørdagskveld alle sammen!

2 kommentarer:

  1. I miss us, su much it hurts some times!!! I miss the good times..but i have the memories..and to read about you here..makes you and the children closer to me! I hav to start somthing like this myselves now!! you know i always had you high up..on an pidestal or something..keep wishing and Wanting..most of it will come thrue...besitos..;))

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...