Thailand

mandag 18. oktober 2010

Høst-varmings-gave fra meg til deg!

Middagen er fortær. Jenny og Julian har løpt ut i bakgården.
Der leker de Tak-klubb-leken,på taket til barnevogn-skuret.
Jeg har ryddet og tatt (nesten all) oppvask etter middagen. Nå er det tid for en kopp Chai-te med kanel. Skumringstimen nærmer seg, her i den trange leiligheten på Tøyen.

Chai-teen fra Indiska er fantastisk god! Og jeg unner alle en god kopp Chai på ettermiddagen utover høsten.

Etter å ha hentet barna på Møllergata skole i dag, gikk jeg derfor innom Indiska og handlet te. Nå er planen min å lodde ut en pose Chai-te og en pose Yogi-te.

100 gr. Chai-te loddes ut blandt de som melder seg på og deltar via kommentarfeltet. 
100 gr. Yogi-te trekkes ut blandt "følgere" (de ser du nederst på venstre bar. Det er seff fullt mulig å delta i trekningen her også, ved å bli følger selv ;) ). 

Altså: hvis du vil være med i trekning på 100 gr Chai-te skriver du det i kommentarfeltet under her. Husk å skrive for- og etternavn, og hvor du bor! 

De av dere som allerde er følgere, eller velger å bli følger, er med i trekningen av  100 gr. Yogi-te

Trekningen blir på torsdag førstkommende (21.). Da blir det akkurat tid til å få sendt Chai og Yogi avgårde på fredag, slik at vinneren (forhåpentligvis) kan kose seg med te på lørdag! <3

Inntil da: her kommer "oppskriften" på Chai med melk, slik jeg drikker den.

Chai-latte

En full te-klype Chai
Vann (varmt seff...)
Melk (i passelig dose)
Et dryss kanel
En ts sukker (mer eller mindre etter smak og behag)

"God for sjelen!" Gamelt Indisk visdomsord (det er jeg ganske sikker på).

Ha en fin høstkveld alle sammen :)

16 kommentarer:

  1. Bare så det er sagt; jeg trenger ikke vinne chai-teen. Nøyaktig samme dag som du skrev om din chai fra Indiska, hadde jeg nydt en stor kopp chai latte på vår lille kontinetale kaffebar "Kaffeliten" her i Sarp. Det smakte såååå godt at jeg også kjøpte med 100 g av denne med hjem. Takk for tipset om kanel på- det skal jeg prøve i morgen ettermiddag. Men du; onsdag er det igjen klart for 1 1/2 time yoga....denne yogi- teen lurer jeg på;-) Du har så fiiiin blogg....misunnelig:-)

    SvarSlett
  2. Åhh, jeg har kjempelyst til å prøve den. Vi har ikke Indiska her jeg bor.

    SvarSlett
  3. Kjempefin blogg, må jeg si. Utrolig at det kan være så fint på Tøyen, der det er så mye kriminalitet og tvilsomme elementer. Jeg har aldri drukket te fra Indiska, som jeg trodde solgte klær, men det kunne være artig å forsøke.

    SvarSlett
  4. Hei Anonym!

    Send meg navn og adresse på mail. (mskaale@hotmail.com) :)

    SvarSlett
  5. Flott blogg du har - og te er veldig godt å drikke mens man surfer rundt på flotte interiørblogger. Jeg takker ja til to lodd :-)
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  6. hei malena!!!! flott blogg du er flink !!!! chai latte hørtes godt ut....det kan eg vel få når du blir naboen min :)

    SvarSlett
  7. Fin blogg, skal lese mer her når jeg har skrevet. Kunne veldig gjerne tenkt meg å prøvd teen, -sitter nå og drikker nypete; kjekt med litt variasjon:)

    frj.johnsen@gmail.com

    SvarSlett
  8. Så flink du er snuppa :) Klem fra Lene i Hammerfest <3

    SvarSlett
  9. Så koselig at du hadde mange besøk i går - det fortjener du og den flotte bloggen din!!! Det var tydelig at det innlegget om favorittblogger falt i smak for jeg har ikke hatt så mange besøkere før - rekorden ble doblet!
    Jeg blir gjerne med i konkurransen din. Følger er jeg fra før - selvfølgelig!
    Ha ei flott uke.

    SvarSlett
  10. Så kjekk blogg du har! Takk for at du tittet innom meg:) Jeg både kommenterer og følger jeg:)
    svimelaura@hotmail.no

    SvarSlett
  11. Næmmen heisann!
    Så kjekt at du fant meg da! En blir jo glad av sånt :o)

    Litt artig at du kikkte innom når eg holde på å leka meg med fargane :o) Nå huske eg ikkje kossen eg hadde det før eingong, men for trøøt og for masse kveld te at eg leke mærr i kveld :o)

    Ja, fargerikt må det værr :o)
    Så fint det var her hos deg og da! Og stiligt kossen du kom fram te bloggnavnet ditt! Digge Gaga ;o) Vil følga deg videre og eg, og denna Give Awayen var jo ein fin ekstrabonus :o)

    Nå fekk eg lyst på te! Drakk møkje mærr før, og detta e jo den perfekta tida å ta det opp igjen :o)

    Ha det så bra så lenge!

    SvarSlett
  12. Herlig blogg og farger ruler! Teen smakes gjerne men da får du servere :-D

    Hilsen naboen på Kampen :-)

    SvarSlett
  13. Jeg som elsker te og Indiska er toppers, takk for tips, denne teen må jeg prøve.

    Så koslig at du har lagt deg til som følger av bloggen min, velkommen skal du være!

    Ønsker deg en flott uke!

    Mimmi-Leone

    SvarSlett
  14. Hei! så hyggleig at du vil kjøpe lysfatet :) Kan du sende meg en mail på marieinwonderland2@gmail.com så skal du få kontonr og jeg får adressen din.
    Ha en god dag

    SvarSlett
  15. Næh, hvor fin en lille blog! Mange tak for din kommentar :) Det bliver man altid glad af! Min mail er fancygowry@hotmail.com :) Rigtig god dag!

    SvarSlett
  16. Her jeg jo ikke med..det går jo ikke an:)
    nå er jeg med håper jeg:)
    kos deg
    eddaKlememr

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...