Thailand

onsdag 6. oktober 2010

Bestemors-pledd!

Nå forstår jeg hvorfor det kalles Bestemors-pledd. For å lage det trenger man et hav av tid til rådighet..... av en eller annen grunn har jeg den siste tiden følt en intens (og urovekkende) trang til å lage et Bestemors-pledd (som er noe urovekkende, siden jeg aldri har heklet tidligere...). Det hender at jeg får sånne merkelige tranger i ny og ne. Denne gangen altså trangen til å HEKLE. Først forsøkte jeg meg på diverse YouTube-heklekurs. Disse kursene er ikke designet for å lære noen å hekle, men er laget for å drive folk til vanvidd. Heldigvis har jeg en god venninne som kom meg til unnsetning. Hun heklet en lapp sa:" OK!?", gav meg pinnen (eller---heklenåla...) og sa: "No kan du gjera da! :D " Joda, jeg kom i siget etterhvert. Dagen etter gikk jeg til garnbutikken. Siden jeg er så utrolig glad i farger (alle regnbuens farger faktisk...) gikk det som det måtte gå. Jeg endte opp med 9 forskjellige farger i 3 ulike skalaer....
Nå strever jeg en smule med å få til lapper som går godt sammen. Tror nok dette teppet kommer til å bli i overkant fargesprakende....

...selv for meg.....
Men som man sier, veien blir til mens man går. Det gjelder både små og store ting her i livet!
Kansje jeg burde trappe ned til 4-5 farger? Eller lage to forskjellige tepper?
Tips og råd taes i mot med (stor) takk!

4 kommentarer:

  1. Kjære Malena! Du Har fått meg til å grave dypt inn i skapet og ned i en sprø og gammel bærepose hvor jeg fant mer 100 heklede lapper som jeg da altså heklet, for kanskje mer enn 25 år siden, fordi jeg da, som du nå, også hadde lyst på et bestemorsteppe. Heklet på samme måte som du viser oss på bildet. Morsomt å finne at interessen for dette er kommet tilbake, eller rettere, at i alle fall du både har grepet til garn og heklenål. Og sitter der time etter time i høststormen i det fantastisk vakre Rosendal og bedriver flott håndarbeid! Kanskje jeg ble så inspirert nå, at du får se et fix ferdig teppe når du besøker meg. Uansett kan vi diskutere garn, lapper og farger. Ikke verst bare det og du skal definitivt få ta en titt på lappene mine, selv om jeg liker ditt fargevalg bedre (mine er strikket av restegarn!) Takk Malena og jeg liker fargene dine svæer godt:-) Stooor klem, Sol

    SvarSlett
  2. He he! Skjønner det med at en finner så mange farger og at det blir "kaos" for øynene når en skal sette det sammen.
    Mitt teppeprosjekt ble to forskjellige dukkevogntepper, for jeg hadde valgt litt for mange nyanser.
    Ha en fin lørdag. :-))

    SvarSlett
  3. Hei vennen..
    Beklager for mega sent svar, men her ser det jo ut til at du er igang med et nydelig teppe?
    Trenger du kanskje ikke noe oppsrift da?

    Dette ser jo kjempe bra ut :)

    SvarSlett
  4. Malena, jeg anbefaler å holde deg til lilla/rosa som hovedfarver og supplere med forskjellige grønne nyanser/turkis/orange/gult og med hvitt som ramme - slik du har gjort på flere. Da blir det et fargesprakende teppe med harmoni, som jeg er sikker på at du kommer til å bli glad i, og som passer til resten av interiøret ditt, den nye benken og putene dine!

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...