Thailand

onsdag 27. oktober 2010

Kjøkken tips.

Siden i sommer har jeg bladd og bladd i interiørblader, surfet rundt på blogger og prøvd å finne ut hvilke type hus jeg ønsker meg. Jeg er lettere eklektisk, og liker alt som ser fint og flott ut, enten det er funky- funksjonalitet, minimalistisk, maksimalistisk, modernistisk, landstil, romantikk, chabby eller chic.

Den siste tiden ser jeg at de bildene jeg helst klipper ut, og limer inn i drømmeboken min har et romanstisk og landlig snitt. OG Jeg elsker turkis har jeg forstått, denne bloggen; House of Turquoise, er en av mine absolutte favoritter.

Men en dag (nå i disse soon-to-be-førjuls-tider) kom jeg til å stille meg spørsmålet: hvordan pynter man til JUL i en turkis og gul stue??!! Nei det blir en for stor utfordring, selv for meg...

Fargen for heller være forbeholdt soverommet:

House of Turquoise

...eller badet... 
House of Turqouise
Så det ser ut til at jeg ønsker meg en landlig stil. Det rommet jeg tenker mest på er selvsagt husets ♥, KjøkkeneT.
 I siste utgaven av LevLandlig gir Maria og Roy tips om hva man bør tenke på når man skal planlegge kjøkken:
- tenk nøye gjennom hvilken atmosfære kjøkkenet skal ha. Forsøk å skape helhelt og tenk individuelt.
- dyrest er ikke alltid best. Bruk tid på å sammenligne priser.
- skap et rom som innbyr til både matlaging, hygge og sosial omgang.
- sett gjerne ulike serveringsfat, bokser og skåler sammen, plukk dem med fantasi og personlig smak.
- arbeid med å finne løsninger for å skjule minder vakkert utstyr som mikro, oppvaskmaskin og    husholdningsmaskiner.

Mangen gode tips som treffer en nerve hos meg. Særlig med tanke på atmosfære og hva man ønsker at kjøkkenet skal innby til.

Jeg drømmer om betongfliser. Det koster, men er så og si evigvarende. Firmaet Gamletrehus har satt i gang reproduksjon av fliser fra tidlig på 1800/1900-tallet.
Gamletrehus.no

Kan ikke huske sist jeg så sånne vakre fliser.... sukk♥
♥ Hvis jeg skulle få drømmen om betongfliser oppfylt er det nok viktig at resten av kjøkkenet er så gjennomført at det ikke behøver stilendring de neste 30-40 årene...Jeg ønsker meg masse benkeplass, ingen overskap og vinduer over benkene.      
Fliser som disse over kjøkkenbenken på dette bildet fra 05/2010 LevLandlig liker jeg også veldig godt.

LevLandlig

Med masse vinduer over kjøkkenbenken er drømme å  følge med på mine to sorte får når de leker utenfor. Jeg får oversikt over fjorden og kan følge med på at hurtigbåten fra Bergen kommer og går presis.

Som dere ser er betongflisene noen solide greier. Prisen er ganske solid den også, mEn når man drømmer.... skal man drømme stort!♥



4 kommentarer:

  1. De er jo bare helt fantastisk vakre da...skjønner at du drømmer stort..det må en:)
    ha en luuun kveld
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. Beste M min - kommer gjerne på middag på drømmekjøkkenet ditt!

    SvarSlett
  3. Det første fotografiet fanget meg virkelig - mye lekker inspirasjon her. :-)

    SvarSlett
  4. Heia Malena!

    Helt utrolig inspirerende bilder du har lagt ut...kjempelekre da....:-) Vi sees snart..:-)

    Klem Katarina

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...