Thailand

fredag 30. desember 2011

Interiørforvarsel 2012 - Interior forcast (for Scandinavia 2012)

Nå som året er på tampen har jeg lyst til å prøve meg på en liten Interiørforvarsel for 2012.

Om jeg er like dårlig til å forutsi interiørtrender som Storm er til å forutse været gjenstår å se....
Heldigvis er det et helt år til neste jul og om jeg har bommet fulstendig på forvarslet mitt, er dette innlegget forlengst gått i glemmeboken og jeg kan bare gå stille i dørene. 

(MEN om det skulle vise seg at jeg faktisk klarer å treffe på noen av gjettningene mine kommer jeg selvsagt til å RE:poste hele innlegget og male det utover hele nettet at jeg (med kløkt, innsikt, en fantastisk teft og et imponerende overblikk) var tidlig ute med å påpeke visse trender!

Vel her kommer :

Hellohello Babys Interiørforvarsel (for Scandinavia 2012)!

På fargefronten tror jeg det kommer mer og mer colorblocking. Så langt har jeg registrert at dette allerede er på vei inn på klesfronten.


I Norge har hvitt dominert på interiørfronten i flere år. 
Nå begynner farger sakte men sikkert å gjøre sitt inntog i hus og heim. 
Det er mye duse farger i dag. Mye mint, sjøgrønt, turkis og farger som går ton i ton.
Colorblocking er motsatsen til ton i ton og farger som glir over i hverandre. Her setter man farger opp mot hverandre slik at fargen fremheves i stedet for å "flyte" i ett. Bedre kan jeg ikke forklare det... Lar heller bilder illustrere hva jeg mener :)


Siden Norges hvite interiørland nå har fått mye mint og turkise toner i hus, tipper jeg at vi kommer til å få se mer av fargen coral eller aprikos/lakserosa etter hvert. (Er litt usikker på hvilke fargebegrep som er best å oversette med...).
Det er selvsagt flere aktuelle colorblock farger man kan sette sammen. 
Men mitt kort er på coral som hovedfarge.

Er det ikke en nydelig fargecombo?

Noen her til lands har allerede vært "pionerer" på color blocking lenge. 
(Her er flere Bilder jeg har samlet i et annet innlegg ...som egentlig aldri ble helt ferdig, så ikke noe metervis med tekst,bare bilder HER).

Ett eksempel på en damen en bør følge med på om man vil være i forkant med farger, og få inspirasjon som kanskje kan betegnes som mer internasjonal, er Dagny med bloggen Scandinavian Chic. 

 All of Irina er og en av mine absolutte bloggfavoritter i Norge. 
Hun har også god oversikt. 
Dessuten kommer hun med et Interiørforvarsel i løpet av disse dager!
 Følg med HER. 
Blir spennende å se om vi har noe av de samme prediksjonene. 

En annen blogger jeg vil nevne er Eddas! Hun har en dynamisk stil og er dessuten fantastisk flink på å sette sammen ting, farger og endre interiøret uten å måtte male og pusse opp hele rommet. 

Vel, dette er det jeg tenker om farger i 2012. (Som egentlig ikke er så mye ....).
Sånn oppsumert så er det turkis, mint og farger innen den skalaen som kommer til å bli ispedd orange, lakserosa, aprikos. 

I tillegg har jeg noen tanker om mønster! 

Dere som har fulgt meg her på bloggen vet at jeg er glad i Chevron eller; zikk zakk mønster! 

Her er en krakk jeg har pusset opp.
Turkis Chevron <3 
Stoffet bestilte jeg fra Canada. 
På linken over bildet finner du DIY-innlegget og link til stoffbutikken.

Selv elsker jeg Cevron.  Har sett masse av dette på utenlandske blogger. 
Tepper, gardiner, malte vegger, tapet, puter, sengepledd. 

Jeg drømmer om å eie puter og sengetøy fra Missoni:

Jeg har til og med vært på Milla Boutique i Oslo og skiklet på segnetøyet. 
Jeg er stolt over å fortelle at jeg klarte å gå der fra UTEN sengetøy (som koster 2200+) og UTEN pute (som koster 1100). 
Litt fornuft kan jeg altså påberope meg å ha....

Nå ser jeg at det kommer mer og mer zikk zakk mønster her til lands. 
Først på klær (som vanlig...) I våres hadde H&M flere plagg med Chevron-mønster, bla. en bikini! Lekkert! Men for tinywiny for mine 38+ former... 

H&M home har og håndklær og baderomsteppe samt putetrekk med zikk zakk mønster. På en eller anna blogg her forleden var det ei som hadde kjøpt H&M Home sin dørmatte i Chevron. Nice! Den må jeg ha!!! (klikket meg inn og ser; Himmel!!! masse nytt i zikk zakk! Nye håndklær og baderomstepper er kun få klikk unna...).

 Husker ikke hvem blogg det var som hadde kjøpt baderomsmatte.
 Er du innom her så si fra, så skal jeg linke til deg :)

Til og med på Cubus fant jeg noe med Chevron!....

Den nye topplua mi! Digger den! <3
 Fant den på barneavdelingen på Cubus, men får da tredd den ned over ørene! Den sitter godt kan du si! ;)

Hmmmm, når jeg tenker meg om så kjøpte jeg en kjole med zikk zakk mønster da jeg studerte (for 6 år siden...). Den gikk jeg ofte med, men de 3-4 siste åra har den ligget i skapet....Den skal frem til sommeren!

..og i dag så jeg Chevron på fremsiden av et nytt interiørblad! ----> www.Studiomag.no Ble litt sånn; "Ahrg!" Blir jo ikke mye "forvarsel" nå som det til og med er på forsiden! Cevron er jo allerede over alt....

Jaja... men sånn oppsumert:
Jeg tror det kommer til å komme mye Cevron i interiøret sakte men sikkert. Sånn generelt sett tror jeg vi kommer til å se mer av geometriske mønstre i interiøret i tiden fremover. Her er noen av mine favoritt mønster:


 Fra Decor Pad

Deep purple and blue <---- her inne er det flere flotte bilder!

Vel det var noen få eksempler. Geometriske mønstre har noe maskulint over seg. Noe stramt. Det liker jeg :)

Vel! Dette er altså det jeg tenker om interiørtrender de neste (to) årene. 

Det har vært artig å lage dette innlegget. Samle tankene mine og sette det på "papiret". Jeg er egentlig ganske innstilt på at jeg muligens kan være helt på jordet. Tiden vil vise. :)

Hva tror du? 
Har du fått med deg noe av dette den siste tiden?? 
Og det viktigste... hva synes du? 
Er det liker?
 Eller er det hater

Uansett, trender er en ting. Det er det jeg ser i blader og blogger. 
Hva som finnes der ute i hus og heim-verden er jo som regel litt andre ting. 

Egentlig ser man jo ikke trender og gjennomført stil av ditt eller gjennomført datt. 
Man ser stort sett ikke dagens eller fremtidens trender i gud og hvermans hjem. 

Jeg synes at folk jeg kjenner er flinke til å ha sin egen stil i hus og heim. 
Takk og lov for det! 
Det ville vært ganske kjedelig å gå på besøk om alle skulle hatt like hjem...

8 kommentarer:

  1. Hallo...ja det er gøy å spå i fremtiden...men her i Norge er vi nok litt trege og det tar sin tid før vi kommer etter:)
    En ting som jeg tror kommer mye mer er GULL....men det tar sin tid det også:)
    Etter denne natur trenden tror jeg vi vil ha litt mere bohemianchicglamour...på en stilig enkel måte:)
    Takk for at du linker til meg,blir jeg så gla for..Nå skal jeg gå igang å male opp gangen og stuen etter nyttår...og har lyst på litt stilige greier:)
    ha et riktig godt nytt år,og håper tidene fremover for dere blir bare goe..
    stor nyttårs klem fra meg...

    SvarSlett
  2. he he... syns du er veeeeeeldig flink til å predikerer trender jeg :) Og ja, har du rett for du reposte det flere ganger... syns det så ut som det.... du visste mye mer enn jeg... colorblockering og chevron er mer enn hva jeg vet om :) tuuuusen takk for link .

    SvarSlett
  3. Å så mye flott! Jeg har siklet på et pleddmønster jeg har så lyst å strikke. Det er i chevronmønster, kanskje jeg skal hive meg rundt og lage det! http://www.pickles.no/pickles/2011/12/4/frossenpinn-sikksakkpledd-chunky-zig-zag-spread.html
    Ønsker deg en riktig så flott nyttårsaften og et herlig 2012! Nyttårsklem fra Eva :-)

    SvarSlett
  4. Meget god forecast, og tusen takk for at du linker opp!! (ps - vi har noen nyheter på gang jeg er ganske sikker på at du kommer til å ELSKE!!)

    SvarSlett
  5. Dette var spennende lesing!! Og ja, det er på tide med litt farger i Norges hvite interiørland. Sengtøyet fra Missoni er jo bare rålekkert! Tror dette må på min ønskeliste også.

    Ønsker deg et godt nytt år! Fylt av kreativitet, spennende prosjekter og spennende mennesker.
    Mvh Turid :-)

    SvarSlett
  6. Atte...har du sett Zikkzakk baderomsmatte og håndklær hos wwww.hm.com?

    Wenche:)

    SvarSlett
  7. Oh, lovely summer colors. Here, we're more to grays, blacks, browns... hehe.
    Hugs
    Tereza

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...