Thailand

tirsdag 31. mai 2011

Ukas Hallo Baby! .................... Hello Baby of the week!

Har du lyst å ta bloggen din ett skritt videre? Eller kanskje flere skritt videre?
Har du blogget en stund og føler at du tråkker den samme løypa opp igjen?

Vel her er noen tips til hva man kan gjøre for å stramme inn tøylene og gi bloggen en klarer retning!


Julie fra bloggen Belle maison har tips fra de proffe på hvordan gjøre mest mulig ut av bloggen!
Og husk! Det er slettes ikke nødvendig å gjøre alle tipsene på en gang.
Noen av rådene passer kansje best til store blogger, eller butikker som også blogger.
Likevel kan man velge et enkelt punkt å fokusere på det :)

 Her er rådene hennes grovt oversatt til norsk via google translate, og gjennomgått med lett hånd av meg.


Ta deg tid til å definere bloggens hensikt og mål.
Fokus å ha en sterk stemme og synspunkt som leserne kan relatere seg til, hvordan kan folk kjenne seg igjen i deg?
Fokus å skape originale innhold og faste ukentlige serie som dekker ulike emner, ha en vanlig serie (eller flere av dem) er en god strategi for å holde leserne interessert og tilbake for å se flere; lesere liker å vite hva som kommer og hva de kan forvente.
Invester i å ha en blogg profesjonelt re-designet, Grace og Cassandra sa at  å ansette en profesjonell var absolutt verdt hver krone.
Bygge merkevaren din! Ronda Carman sier, "En merkevare er samlet hva folk sier, føler og tenker om selskapet/bloggen din. Det er hva de sier det er!" Enten du har en blogg, en bedrift, eller begge, arbeidet med å skape et merke som sier klart og tydelig hvem du er.
Inviter folk til å skrive gjest innlegg på bloggen din - det er en flott måte å eksponere bloggen din til et annet publikum og eventuelt nye lesere.
Lei intern eller hjelp utenfra for å bistå med bloggen forvaltning, forskning, skriver bidrar innlegg, etc.
Nettverk, ut til fellesskapet som gjest taler, frivillige, etc. Få kontakt med andre på et personlig nivå for å bygge varige relasjoner og sammenhenger.




Jeg har tatt i bruk ett av rådene og har tenkt å bruke et par av de andre tipsene etterhvert!

Til slutt må jeg bare ta med "Quote of the Week" fra Bella Maison:

"If you are passionate about something, inspiration is all around you. It shows up on any given day and in every possible way.  When your passion fades, inspiration stops revealing itself."

- Kyle Bunting 

Håper du får inspirasjon til å jobbe videre med bloggen din og kanskje er det noen av dere der ute som finner ny giv!

Ha en kjempefin kveld! 

5 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Hei du!
    ...tusen tusen takk for den super hyggelige kommentaren du la igjen hos meg! Jeg smiler fra øre til øre, og blir utrolig glad over slike tilbakemeldinger*smile*

    ...flott innlegg du har her-ALLTID greit å få litt tips! Fint å tenkte litt rundt hva man vil med bloggen og hvordan man skal jobbe videre med den*smile* Jeg fikk ihvertfall inspirasjoon*smile*

    Ønsker deg en flott dag i dag!*smile*
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Slettes ikke dumme råd dette her :)
    Er jeg en engel??:):)
    Hva bedriver damen i dag??Her har vi hengt opp forskjellige retro gardiner og tatt bilder av:)
    Må vel ta og tråkke en tur ut snart det fine været....
    klemklem på deg...

    SvarSlett
  4. jepp, gode råd! Jeg merkevarebygger alt jeg kan jeg... litt reklame og litt "meg". Kunsten er å finne balansen mellom hva man sier og ikke sier tror jeg.

    SvarSlett
  5. Tusen takk for bra tips, for dette var interessant lesing.


    Tusen takk for alltid koselige ord fra deg, setter så pris på det.

    Ønsker deg en nydelig dag, kos deg masse!

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...