Thailand

søndag 8. mai 2011

Loppefunn og oppussing




I dag har jeg koset meg på plenen. Malt rammer, krakken under, en lampeskjerm (som dere får se senere) og jeg har tatt av trekket som var på en pallekrakk jeg skal pusse opp.
 Det var litt mer strev enn jeg hadde trodd. Men når man sitter ute i sola og diller, så flyr timene.


Hmmmmm.... hvilken farge skal jeg velge?


Krakken fikk rosa legger (spannet til høyre). Den skal få trekk på setet og når det er klart skal dere
få se det ferdige resultatet.

Etter 4 1/2 timer på plenen ble ryggen min ganske gåen.
 Men jeg merket ikke noe til det før jeg reiste meg og skulle rydde opp alle tingene. Starvet rund som en gravid dame i 9. mnd. og bøyde meg bakover for å ta plukke opp tingene...

(Åja, ja her ser jeg jo at lampeskjermen har sneket seg med på bildet og.
Koselig det :) Den har en rund hvit kuppel inni, så den ser ut som en søt blomst når den er montert).



Denne krakken fikk jeg for en 50-lapp på Tåsen skoles loppemarked på lørdag.


Den skal få nytt trekk på lokket og tapet på sidene.


Da det var Rusken i borettslaget hvor vi bor,
 fant Jenny og meg denne tapetprøve-bok-mappe-tinger her!


En svær bok FULL av TAPETPRØVER!


Kan nesten ikke tro at vi var så heldige å finne noe sånt!


Jeg har fått inspirasjon fra mange flotte blogger (Bl.a. All of Irina, Sukkertøy for øyet etc. ) som bruker tapet på møbler og krakker og andre steder.



Mange, mange nydelige tapeter er det i boka.
Nå skal jeg og kaste meg i det å tapetsere ting både høyt og lavt.


Dette er trekket jeg har valgt til setet på pallekrakken.
 (fra Stoff og Stil, og sist sett inne på bloggen til..... ehhhh....ja hvor var det nå igjen da? Ei som har brukt det som duk på NIBs siste utfordring, si fra hvis du vet hvem det er, så kan jeg linke).

I tapetboken var det 4 sider med lyst mønster! Helt perfekt til krakken min :)


Disse to nydelige oljemaleriene fant jeg i dag på Haugen skole. Fikk begge to for 40 kr.




Da jeg så at vasene på oljemaleriene var turkis fikk rammene fikk turkis lakk. 
Hmmmm, jeg er liksom ganske glad i brune tre-ting ôg jeg... de ble jo fine, men egentlig var de jo helt nydelige sånn som de var....

Hva synes du?

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer dere legger igjen!

I morgen er det mandag. Ny uke, nye muligheter :) Jeg gleder meg, og ønsker deg en kjempefin uke.


and: Happy Mothers Day to all you wonderful mums out there!







6 kommentarer:

  1. Hei hei.
    Så masse flott du har funnet deg på loppa. Kjenner jeg får lyst til å ta fatt i malekosten jeg også.
    Når det gjelder bildene så liker jeg veldig godt når slike gamle rammer får en knæsj farge, meeen de bildene du hadde funnet var jo så nydelig i sin naturlige form også. Så det blir vanskelig å velge.
    Klem Madelén

    SvarSlett
  2. Skal si du har blitt modig og flink vennen min. Det har du ...jeg er sååå stolt. Skal ringe deg en dag :) jeg syns trekket på puffen er nydelig...noen knalle farger på føttene og vips en helt ny vakker puff. Og bildene du malte turkis, de ble fine men jeg yntes de var fine fr også :) Stooooor klem

    SvarSlett
  3. Her var det mykje snop du! Heldige deg! Gler meg til å sjå alle desse fine tinga plassert i den nye heimen din HER!

    Ha ei fortryllandes veke!

    Klem frå Vest - Marian

    SvarSlett
  4. Så stilige de rammene ble, kul og knæsj farge!
    Og for et funn å finne en avlagt tapetprøvebok - det er jo helt genialt og tapet kan brukes til så mangt. Gleder meg til å se både krakken og lampeskjermen ferdige :)
    Ha en fin uke!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  5. can I please have some of your energy?!

    SvarSlett
  6. Stilig med turkise rammer....og det skal bli gøy å se krakken/puffen når den er ferdig!!

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...