Thailand

onsdag 18. mai 2011

Happy Color inspiration Baby!


Jeg har en FANTASTISK nyhet!!! 

MEN først:

Jeg har lenge tenkt å dele fargerike interiørbilder fra bildemappa mi med dere.
Jeg var innom Scandinavian Chic forrige dagen og så dette bildet her:

Image from the San Francisco's Decorator Showcase via Houzz

Da tenkte jeg at NÅ! er det på tide å dele bildene som ligger i inspirasjons mappen min med dere!
Jeg satte i gang med å spore opp hvor bildene kommer fra og hvem som skal krediteres etc. etc......
Ingen lett jobb.... Underveis har det blitt endel endringer i bildegalleriet jeg i utgangspunktet tenkte å dele.
Man må jo være litt ordentlig og prøve å finne bilde kilder osv. Men jeg klarte ikke å spore opp alle. Oppdaget nye underveis og har lagt til nye bilder i stedet.

Designer: Moises Esquenazi Photo: Reed Davis
Så! Over til den fantastiske nyheten!: 
Jeg har fått meg leilighet i Rosendal! Jippiiiii! 

Det er knappe 6 uker til jeg flytter hjem.... det er ikke en overdrivelse å si at jeg etterhvert har begynt å bli ganske urolig og stressa over ikke å ha et sted å bo. 
Meeeeen, som alle der hjemme har sagt til meg de siste månedene....:
"Da ordna seg Malena!" 
"Da går fiiiint detta!" 
"Da ordna seg alltid for snille jente veit du!" 

Vel, jeg kan ikke akkurat si at jeg klarte å ta den samme roen inn over meg. Så da jeg fikk bekreftet leilighet på søndagskveld var det som jeg ble... ja...100 kg letter. Men når det er sagt: Tusen hjertelig takk for all støtte!
Og tusen, tusen takk til Kristin og Solveig som har fulgt med på leie markedet hjemme, formidla nr. til ledige leiligheter og virkelig stått på og hjulpet meg i jakten på et sted å bo.
Evig takknemlig til dere!

Ukjent/ Unknown
Jeg skal leie en kjempefin underetasje på 96 m2. Alle rommene er tapetsert. Korall, kobolt blått, turkis. 
Jeg synes det er et spennende utgangspunkt å jobbe med! 
Særlig liker jeg korall og turkis/lyseblått. Jeg søker opp bilder for å finne ut hvilke farger som passer sammen og for å lære meg hvordan jeg skal utnytte fargene på veggene på best mulig måte.
An Indian Summer

Architectural Digest

Homes Designing
Her er et eksempel på hvor fint korall og lyseblått er sammen.
Stua i leiligheten jeg skal leie har korallfarget tapet på veggen, i en litt lysere nyanse enn disse sofaene her.
 Da må jeg vel skaffe meg en lys blå sofa da kanskje?

Veranda
Kobolt blå vegger legg til orange, rosa, hvitt... 
og jeg TRENGER et sol speil (i mindre utgave) til å ha over sengen min!
Se flere speil i et tidligere innlegg HER
Serena and Lily

Fra An Indian Summer

Turkis/lysblå, legg til mørkere turkis og orange. Jippi! 
Perfekt, siden jeg har malt Manilasofaen min mørk turkis.
Hmmmm.... jeg har ikke sydd nytt trekk til Manilasofaen enda, og det stoffet der så da riktig så bra ut på den sofaen...
Å! Som jeg gleder meg til å flytte, pakke ut alle tingene mine, som jeg da ikke har sett på 3 mnd. Ordne og etter hvert gro inn i vårt nye hjem. Så godt det skal bli.

Vel! Det var så langt jeg kom i går kveld.
 Jeg kommer nok til å rote rund mye mer etter flere inspirasjonbilder, så følg med fremover!

Takk for alle søte kommentarer på 17. mai antrekket mitt :)

Velkommen til nye følgere!


8 kommentarer:

  1. Så flott at du har fått leilighet, gratulerer så mye!
    Det ordner seg for snille jenter, helt klart.

    Fine inspirasjonsbilder du viser.

    Ha en nydelig dag!

    SvarSlett
  2. ÅÅååååå garttis grattis så deilig at det er i boks:)Ja..det ordner seg alltid for snille jenter:)
    Flotte inspirasjonsbilder du viser her...
    Nå er jeg gla 17 ma er over..og en kan begynne og kone om andre ting...
    Flott anntrekk du hadde...var det gøy i Hammerfest??
    klemklemklem

    SvarSlett
  3. Suuuupert!!!!!
    Vi har fulgt med markedet med glede, gleder oss masse til å "få dåke heim " igjen :) Og som du ser, det ordner seg jo alltid for kjekke jenter som deg!

    Har du lyst på ein utfordring?
    Eg treng "ny kunst" på veggene i stova mi !!!
    Dvs eg treng 2 "veggdekorasjoner" i str 50•30 cm ca.....
    Må gå til fargene mellomgrå og lys rosa :)

    Klem på deg.

    SvarSlett
  4. Takk! Den tar jeg! Har drevet å lekt med noen bilde ideer, så da kan jeg prøve dem ut på deg!

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med leilighet, Malena! Skjønner at det har vært et stresselement. Det blir jo kjempegøy å starte helt på ny frisk i den nye leiligheten og pynte og dekorere helt fra scratch! Masse lykke til :D

    SvarSlett
  6. Da e bare kjekt å hjelpa. Eg veit alt om den uroa du har kjent på....den uroa har eg enda, då vi ikkje veit om huset vi skal leige er klart til vi må vere ute herfrå... Her var visning i går, så no får vi sjå om det vert solgt.

    Eg kjenner leiligheten du skal leige godt, min bror budde der i mange år. Den er ikkje stor, men den ligge veldi sentralt.

    Glede meg te dåke flytte her, og at du begynne å jobbe hos oss!!

    Eg har fått "eit eller anna i ryggen". Det passa veldi dårleg no. Så eg blir heima og ser da litt an i dag. Grrrrrr

    SvarSlett
  7. Gratulerer så mye med leilighet!! Kan tenke meg det var en stor lettelse ja. Gleder meg til å se hvordan du innreder i leiligheten og hvordan det blir til slutt :)
    Ha en fin dag! Du har hvertfall masse flotte inspirasjonsbilder å jobbe etter!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  8. Herlig at det har ordna seg med bosted!!! Og så flotte bilder du viser!!! Likte veldig godt detn sofaen med det grønnetrekket og soverommet i en eller annen blånyanse med lilla tilbehør. Virkelig herlig med farger:DDD Lykke til videre!!! Klemz Grethe

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...