Thailand

søndag 3. april 2011

Spisebordstoler - Dinnertable chairs

En venninne av meg var på jakt etter stoler til spisestuen sin. Hun fant aldri noen hun likte. Jeg tok henne med til bruktmarkede ved Sinsenkrysset for å se om vi kunne finne noen oppussingsobjekter der.

Vi var utrolig heldige og fant disse kinesisk-kongestol-aktige stolene! 1200 for 10 stoler. Vi prutet dem til og med ned 300, hehe! Til mitt hell så ville hun bare ha 8 av stolene, så jeg kjøpte de to siste.

Mammaen hennes malte stolene for henne da hun var på besøk. Hun har gjort en fantastisk jobb!


 My friend was looking for new chairs for her dinnertable. I took her to a market to see if we could find chairs that she could paint. 

We were lucky enough to find thees wonderful chinoserie looking chairs. 
The seller had 10 chairs, but my friend only needed 8, so I bought the two that where left! 
We only payed 1200 for the whole lot. 

They where painted by her mother when she was wisiting. She did a wonderful job!

Stolene har nydelige utskjæringer på ryggen....
The chairs have beautiful carvings on the back....


...og på forsiden.
....and front.
Er det ikke vakkert...? Sukk.....
Stolene tilhører opprinnelig et spisestuesett importert fra Indonesia fikk vi vite av selgeren.
Den hvite malingen får utskjæringene til å komme enda tydeligere frem.

White really brings out the carvings.


Ååååå, så utrolig fornøyd vi er over at vi fant disse vakre stolene! 
Og det beste av alt er jo at ingen har make til Siv's spisestuestoler! 
Jeg er like begeistret hver gang jeg er på besøk. De er så utrolig vakre synes jeg.
En glede for øye og sjel :)

We are both so happy we found her the chairs, and 
we love them to bits!!

I have not painted mine yet. They are still in the basement waiting to move to Rosendal before they will be painted.
I am considering painting them in cheerful colors and putting several different wooden chairs around my kitchen table. 

Mine to står i boden og venter på å flytte til Rosendal før de skal få et lag og to med maling. Jeg har lyst å male dem i forskjellige farger og ha flere ulike stoler rundt kjøkkenbordet mitt. 

Her kommer noen bilder av kinesisk kongestoler:
Dunham Wood craftsman.com

Ming dynasti armstol



Håper alle har hatt en strålende helg, og er opplagte og klare for en ny uke!

I hope you all had a wonderful weekend and that you are ready for a new week!
 

10 kommentarer:

  1. They are stunning! Love the little flower carvings. Fabulous lucky find for both you and your friend.

    SvarSlett
  2. Kjempefine var de...det var et utrolig bra kjøp:)
    klemklemklem
    PS:ikke kaffen jeg savnet:):)

    SvarSlett
  3. Kjempestilige - for et kupp altså! Nydelige utskjæringer på dem.
    God mandag :) Klem fra Bekka

    SvarSlett
  4. What a bargain you got, they are beautiful chairs indeed!

    SvarSlett
  5. Kjempelekre stola!!
    Kjekt å ha noke som ikkje alle har likt ;-)

    Dessuten SER dei solide ut...! Ikkje laga på samlebånd liksom!!

    SvarSlett
  6. what a wonderful find, they look so good ;-)

    SvarSlett
  7. Så utrolig fine bildene ble Malena:) Takk for at du tok meg med på bruktmarkedet!!! Vi må snart dra dit igjen, trenger en kommode... Siv June!

    SvarSlett
  8. Kjempefine stolar, Malena! Skikkeleg kupp.
    Syns du er veldig raus med ros til meg. Har dårleg samvittighet for den siste utfordringa di som eg rett og slett har hoppa over,men eg set pris på at du set pris på meg aalså! Det er veldig gjensidig allså!

    Klem. Marian

    SvarSlett
  9. For et kupp! Så utrolig fine stoler=)

    SvarSlett
  10. Kjempefine er de! Nydelige utskjæinger :)

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...