Thailand

søndag 10. april 2011

GDS Pute - DIY Cushion

Jeg sitter å vrir hjernen min for å skrive noe nøkternt og sakelig om mitt sitste prosjekt. Nemlig denne puta her.
Men jeg klarer det ikke!  Klarer ikke være nøktern, fattet og "profesjonell". 

SEEEE hva jeg har LAGET!
Den ble jo veldig fin liksom. 

MEN det beste av ALT: jeg fikk det til! Jeg fikk til å sy sånt bånd mellom stoffet sånn at det ble en fin liten (og ikke minst PROFF) kant rundt puta! Jeg fikk til å sy inn en GLIDELÅS! Jeg fikk til å sy mer eller minder rette sider!
Se!
Og se her!
og se her! (Dette er et nærbilde av den fine "kanten", vet ikke hva det heter.red...)
Glidelåsen. :) Ikke helt rette sømmer her....men pytt pytt :D
Sukk... :) Tenk at Jeg fikk det til!

Jeg skal sy en til. Etter å ha begynt å blogge har jeg forstått at pute kommer i par. 

Men jeg kjøpte bare en glidelås i går, så jeg må kjøpe en ny i morgen.

Jeg har og gjort noen tabber underveis. Brukket 3 synåler, hatt diverse episoder med låst understell på symaskinen, undertrå som henger i laser på undersiden av sømmen..... Symaskiner har aldri likt meg noe sælig, selv om jeg liker dem veldig godt!

Heldigvis har jeg hatt en (ikke alltid like tolmodig) mamma til å ordne opp, sy på prøvelappen og få symaskinen i godt humør igjen. 

Takk mamma!

(P.S. hun har IKKE sydd på puta alså! bare symaskintekniske ting!)
Etter 2 1/2 time ble den ferdig 22.30 i går.

3 kommentarer:

  1. Ha ha, morsom du..se her og her og her...har jeg sydd noe så har jeg også kommet til å skrive det slik. Du er superflink...kan ikke noe av det du har gjort i det siste jeg :( Dårlig interiørblogger tydeligvis siden jeg kan så lite DIY :) ha en fin søndag min venn :) Klem

    SvarSlett
  2. Kjempefin pute og du er kjempeflink å sy!! Du har no klart inntaksprøven for sykafè :-D :-D Eg ler.

    SvarSlett
  3. I love the pattern on this cushion. Very modern, very chic. The neutral color is great for blending into various color schemes too. Thanks for this post.
    www.skylarkmanor.com

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...