Thailand

onsdag 26. januar 2011

Den franske stolen - The French chair

Jeg har ikke viet den franske stolen særlig oppmerksomhet. Men da jeg så dette innlegget hos Design Chic ble jeg en smule frelst.

 I tillegg sier Design Chic svært så klokelig: 

French chairs. Any room, any style, any time, they just work.

Da satser jeg på at franske stoler også passer inn i min eklektisk-etnisk-asiatisk-nordiske stil. 
Tenk å synke ned i denne stolen og synge rolige vuggeviser.

Med rottingmøbler. Ja! Det funker!

I gangen... dessuten liker jeg teppet veldig godt!

En litt blyg fransk stol.

Et pent par.
Jeg kjøpte en stol på Maggi's bruktbutikk forleden, uten å vite hva jeg skal bruke den til eller hvordan jeg skal pusse den opp. Ingen (bortsett fra minstemann) kan sitte på den. Den er løs i ryggen...
Den ser sånn ut:


Jeg liker den enda bedre nå enn da jeg kjøpte den for 2 mnd. siden. ...og nå kommer jeg til å jakte på en eller to med armlener på.


Og selvsagt har jo Irina franske stoler som hun har gjort en flott makover på! Nice.

12 kommentarer:

  1. Ja!!! - Franske stolar er fine. Eg likar dei veldig godt når dei er litt rufsete i stilen, gjerne med linstoff og opprinneleg sletne...Mykje fint i vero, ja....

    marian

    SvarSlett
  2. Elsker sånne stoler :)
    Karina

    SvarSlett
  3. Hei baby,

    Vi digger blogger din - og følger mye med, både store og små. Vår lille familie har startet en Auksjon på FB-siden til butikken vår der alle inntekter går uavkortet til Stine Sofies Stiftelse. Vi har fått masse god hjelp fra mange Epla kolleger og vil nå henvende oss til våre NIB kolleger på lik linje. Vi har fått laget en sidebar knapp (som er utrolig kul) som vi håper du vil benytte deg av for å bidra til mer omtale av auksjonen. En knapp og du har allerede reddet minst en barndom, les mer her: http://lille-design.blogspot.com/2011/01/en-knapp-sa-er-det-gjort.html

    Klem fra Familien S <3

    SvarSlett
  4. Søte deg, nevner meg igjen...klart du kan låne bilder av meg når du vil.
    Stooooor klem

    SvarSlett
  5. I agree completely. I absolutely love the redesign of your blog - it's beautiful! Hope all is well with you - the week is half over!!!

    SvarSlett
  6. Såååå fin heading! Veldig bra at du har "lysna" det heile. Bilda kjem best til sin rett då,- du står framleis fram som VARM, FARGERIK og med eit snev av KRYDDER og GOD SMAK.

    LIka da!

    Marian

    SvarSlett
  7. my fave is the 1st room. wonderful. lovely greetings

    SvarSlett
  8. Hello Baby Again ;)

    For å lage knapp (på samme måte som NIB knappen din på din sidebar) trykker du på bildet av knappen på innlegget vårt, lagrer og laster opp på samme måte som du har gjort med flere av knappene dine (som er utrolig lekre) :) Knappen har en bredde på 200 pixel så den bør passe inn på en av sidebarene dine :)

    Håper du får det til - hadde vært kjempegøy :)

    Klem S'ene

    SvarSlett
  9. So lovely the little chairs. But I especially love the black ones in the last image and that stunner in the pink - lively and colourful. Greetings from Australia.

    SvarSlett
  10. Flotte bilder...er svak for den stilen der og..huff liker alt for mya av alt for mye forskjellig:)Ting flyr ut og inn av denne leiligheten min og rundt om kring he he...
    I dag skal jeg steppe inn på Fru Retro på Sagene fra tre til seks:)
    klemklem håper vi ses snart...skule ha vært på Tøyen hos Tove en tur snart...
    klemklem

    SvarSlett
  11. love French chairs too and settees, they just add that special something to a room

    SvarSlett
  12. Hvor kan jeg få kjøpt de franske stolene

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...