Thailand

onsdag 21. desember 2011

Re:Signert-Inspirert og re:Malenafisert


I had an rush of inspiration when I saw Re:Signerts home made Christmas cards. I took out my wallpaper sample booklet. Found the ruler, cutter and glue. I worked for hours. But it was all worth the while. 40 christmas card was what I made and in the end I wrote a letter to go with the card. Might just as well write an update summary of the past year when I go to the lengths and send a card in slow-mail fashion.


Jeg fikk en akutt inspirasjonssprøyte da jeg så dette julekort-innlegget hos Re:Signert.

Jeg fant frem tapetprøve boka min og gjorde dette.... måle, skjære, lime.....
 brette....brette, måle, skjære, lime,lime,limeeeeee....i tiiiiimesvis! 

Jeg hadde bestemt meg for å lage sånn ca 40 julekort. Jeg tar gjerne sånne avgjørelser uten å tenke på hvor lang tid det faktisk tar....
Ikke den beste ideen å få sånn ca. 7 dager før jul. Jaja.

Så kopierte jeg julegran-malen til Signe fra Re:Signert:
...og gikk i gang med å klippe ut små søte julegraner til tapetprøve-julekortene mine. 

 En halvtime her. En halvtime der. Noen sene natte timer og litt pusling innimellom senere. Voi la! ca. 40 julekort.

 Et julekort blir fort et julebrev. 

Når man først skal sende noe i posten synes jeg det er koselig å skrive en liten oppsummering over året som har vært. Er faktisk bare 1 gang i året jeg sender brev. Gjerne går det to år mellom og....

Kortene ble sendt av gårde tirsdag ettermiddag.... (ja vi snakker den 20. desember).
Et romjulsbrev er vel bedre enn ikke´no?

Da kortene gikk i postkassen var siste juleforberedelse unnagjort og julefreden senker seg. Nå blir det 10 dager med kos, mat, spill, snø og kanskje litt Zumba med svigerinna mi innimellom. Eller hva GH? ;)

Noen som vet hva lampen under her er? Om ikke får du vite det. Det skal jeg nemlig fortelle mer om i morgen ;)

Yesterday I put the card in the mail box and so the last christmas preparations was done. To day I have started my 10 days Christmas vacation with the Skaale/Lande family. On the program is food, board games, snow play, late evenings with gløgg (a norwegian traditional christmas drink) and fire in the fireplace.... Christmas bliss and calmness is what I am looking forward to the next 10 days. 

Do you know what this chandler is? Well if not I will tell you tomorrow ;)


Ha en riktig fin kveld alle sammen! Have a wonderful day all!

5 kommentarer:

  1. Jøss, så effektiv du er! Såg ut som kjekke julakort å få!

    Ha ei riktig god jul, Malena. Så snakkast vi på nyåret!

    Klem frå Solveig

    SvarSlett
  2. Så flotte julekort.
    Kjekt å finne inspirasjon i bloggverden.

    Eg har ikkje fått ferdig mine julekort i år,
    så dei får eg spare til neste år. hehe

    Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  3. Så flink du er....
    nei jeg er i Oslo....
    kos deg masse på Inderøya..
    klemklem

    SvarSlett
  4. Heldiggriser er de som er på din julekortliste :-) Tenk å få så vakre julekort i posten. De rekker nok frem til julaften når du sendte de i går. Han en flott kveld. Her er det akkurat stekt biscotti. Klem, Eva :-)

    SvarSlett
  5. The cards would have so much more meaning to the recipients, knowing that you have hand made them. And each one different, by the looks. Quite inspirational! Virginia xx

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...