Thailand

mandag 10. oktober 2011

DIY Badet - Bathroom DIY

Siden fargen på badet er okergul har jeg bestemt meg for å freshe opp i en lysere farge.
Jeg prøvde først med grå (tåkedis), men synes den ble for mørk. Badet har ikke vindu. Grått blir derfor for mørkt i et rom uten dagslys.

Chevron er et mønster jeg har sett mye på tepper og på deler av vegger på utenlandske blogger. Jeg liker det litt stramme og maskuline utrykket Chevron gir, og bestemte meg for å maskere på gråfargen å male over med hvitt.


Her kommer et steg for steg veiledning på hvordan man kan lage Chevron-striper på veggen!

Du trenger:
1 stykk ferdigmalt vegg/del av vegg, i den fargen du vil ha stripene
1 stykk kjekk og hjelpsom mann med fin rygg og rumpe
1 Mary Kay boks
1 rull maskeringstape
Blyant, målebånd og maling i den fargen du ønsker å ha på veggen




 Bredden på sikksakkstripene er altså den samme som på en Mary Kay-boks.

 Kjekken tegner, måler og maskerer stripene for meg.

Jeg bestilte og fikk 3 chevron-striper. Takk Drømmemannen!
Det gikk overraskende fort. Jeg rakk ikke en gang å kjede meg mens jeg så på.

 Så malte jeg veggen inntil stripene først, så malte jeg over maskeringen.
("Vi" heldekket maskeringen slik at det bare var å rulle rett over).
Så var det bare å rive av maskeringstapen når malingen var sånn passe tørr!
 VIPS!
 Her er det ferdige resultatet! Jeg er kjempeførnøyd. Husverten var innom å godkjente badet og synes jeg like godt kunne maskere taket å male taklistene i samme slengen. Så det kommer jeg nok til å gjøre.
 Jeg rakk ikke å male alt ferdig før høstferien.

 Så deler av badet er fortsatt okergult, med trehvite lister....
Jeg kommer ikke til å skifte ut baderomsinnredningen, siden jeg leier.

Hmmmmm.... ser etter mer inspirasjon til badet.....



Dagene går i ett og jeg synes ikke jeg har sittet et sekund stille de siste ukene (bortsett fra de to dagene viruset tok meg og jeg sov mer eller minder i 2 døgn.....Takk for hjelpen Thea <3 )


Blant anna har jeg bestilt og båret inn en pall med ved! Å bære inn en hel pall på en dag var en litt for stor oppgave for ryggen min. Så jobben ble fordelt på 3 dager. Nå har jeg ved for vinteren og har allerede koset meg med fyr i den lille Jotun-ovnen som står i stua mi.

På fredags ettermiddag trosset vi værvarselet for fjellovergangene og la ut på veien til Oslo.



 Haukeli gjorde alle metrologer til latter og viste seg fra sin beste side.
Sol og tørre veier.

 Der yr.no, tlf 175, tv2- og NRK-været meldte sludd, slaps på veiene og 0 føre var det slettes ingen problemer for Avensis'n min å føre oss trygt over fjellet på sommerdekk.

Her er mitt neste DIY-prosjekt. Når badet er ferdig skal denne gyngestolen få stripete trekk i sort/hvitt og 3-4 strøk med mint.


I morgen blir en spennede dag! Da skal jeg på tv-innspilling med NRK!!! Skal fortelle mer om dette senere ;)


Ha en strålende uke alle sammen og velkommen til 3 nye følgere!

Si gjerne hei!
Det er så hyggelig å høre stort og smått av kommentarer fra alle som er innom her.

4 kommentarer:

  1. 4 ting!!! Den sikk-sakk greia var stilig. Og det hørtes spennende ut med en Drømmemann, og den med Haukeli var du tydeligvis heldig med og NRK høres spennende ut:DDD klemz grethe

    SvarSlett
  2. Så tøft det blir på badet!! Her må det snart inspiseres;) Veldig greit med ein sånn kjekk handyman altså!!
    Håpar du får på vinterdekka til du ska heim igjen altså!

    Nrk?? Spent!!
    Kos dåke masse:))

    Klem Wenche V

    SvarSlett
  3. Oj, så spanande med NRK!! Og Damenes Aften på Gjesten og! Du e damo i vinden du, Malena!

    Kjempefint badet vart, og gu for ein kjekk hjelpar du hadde med deg.....tihiii.

    Snakkast vi på jobb i dag kanskje?? Klems

    SvarSlett
  4. Hei Hei!
    Spennande med NRK ja!

    Badet blei jo og smashing med litt ny farge...!! Ikkje alltid de ska så møje te :-)

    Kjekt med handymann som fikser.

    Rodihob

    Min er litt lei, å seier fortida nei, nei :-)

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...